2016. január 10., vasárnap

EVS év kezdete Portugáliában

Összekötő rész a blogot régebben is követő személyek számára:
A legutóbbi Londoni kaland után, (amely 2012 decemberében ért véget) hazautaztam Nagyváradra és ott önkéntesként tevékenykedtem több gyermekotthonban is nyár végéig, 2013 őszétől 2015 őszéig egy helyi magán egyetemen dolgoztam ifjúsági referensi és alumni koordinátori funkcióban.

EVS év Portugáliában

Még 2015 nyarán megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék váltani és újra kicsit világot látni, új kihivásokkal szembenézni. Ifjúsági referensként volt alkalmam kapcsolatba kerülni az ERASMUS+ programmal, igy az Európai önkéntesszolgálat nyújtotta lehetőségekről is tudomásom volt. Adta magát, hogyha világot szeretnék látni, de a szakmámat is szeretném gyakorolni, viszont nincs időm és kapacitásom arra, hogy egy évre munkát keressek valahol külföldön, végleg kitelepedni pedig nem szeretnék, akkor ez a program pont azt nyújthatja majd amire szükségem van.

Mi alapján választottam országot?

Abban biztos voltam, hogy pihenő évnek is szánom az elkövetkezőt, tehát akármennyire is vonzódom az északi országokhoz, úgy gondoltam, most inkább egy délit szeretnék megismerni, olyat, ahol többségében szép az idő, van tengerpartja, és nem kell új ábécét megtanulnom ahhoz, hogy el tudjam olvasni a feliratokat ( itt Görögország kiesett ugye. :) ).

A listámon maradt Portugália, Franciaország és Spanyolország.
Portugáliáról gyakorlatilag semmit nem tudtam előtte, de volt egy becsipődésem, arra vonatkozóan, hogy nekem oda el kellene jutnom. Franciaország vonzott, de ott szinte az összes ajánlatban kértek alap francia nyelvtudást, ami nekem nincs. Spanyolországban pedig volt két ismerősöm is, ez jó alapnak tűnt.:)

Abban a periódusban, mikor én nézelődtem, kevés ajánlat volt ezekbe az országokba, és azok közül is kevés volt amely egy éves időtartamra szólt volna. Én pedig ki szerettem volna használni maximálisan a program nyújtotta maximális időtartamot. Aztán egyik nap, teljesen véletlenül egy facebook kommentben olvastam, hogy egy magyar lány volt fogadó szervezete s.o.s keres önkéntest egy évre Portugáliába, mert a projektjük két hónap múlva kezdődik és náluk megüresedett egy hely.

Gyorsan felvettem a kapcsolatot a lánnyal, és a portugál szervezettel is, interjúztunk párat, majd pedig jött a döntés, hogy mehetek hozzájuk.

A magyar küldőszervezetem a FIVE, a portugál fogadószervezetem pedig a Rosto Solidárió egyesület lett.

Az indulásig fennmaradó időben papirok beszerzése, nyaralás, albérletből való kiköltözés és munkaviszony lezárása zajlott.

Szeptember 6-án pedig felszálltam a Portóba tartó repülőgépre.

Az első hetek tapasztalatait a következő bejegyzésben fogom részletezni.:) Oda majd képeket is töltök fel.:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése